loading...
پایگاه تخصصی سوالات امتحانی و راهنمایی تحصیلی
مهدی سلیمان مزرجی بازدید : 205 یکشنبه 19 خرداد 1392 نظرات (0)


1 - در سال گذشته در فصل پاییز هفته‌ای چند ساعت درس می‌خواندید؟ به نظر شما كمیت مطالعه چه میزان بر مطالعه تاثیر دارد؟
من در پاییز گذشته در هر هفته حدود 55 ساعت درس می‌خواندم اما در اواخر پاییز به این نتیجه رسیدم كه اگر این زمان كمتر باشد ولی كیفیت درس خواندنم بهتر باشد قطعا نتیجه مناسبتری می‌گیرم برای همین دراواخر پاییز هفته‌ای 50 ساعت درس می‌خواندم كه فكر می‌كنم این 50 ساعت خیلی مفیدتر از آن 55 ساعت قبلی بود. كمیت باید با كیفیت همراه باشد.

2 - چه توصیه‌ای برای داوطلبانی كه هنوز شروع نكرده‌اند دارید؟
به داوطلبانی كه هنوز شروع نكرده‌اند می‌گویم كه درس خواندن در تابستان فقط برای آمادگی بیشتر بوده و مرحله اصلی رقابت از حالا شروع شده و داوطلبان اگر از همین الان و با انگیزه شروع به درس خواندن كنند می‌توانند قطعا نتیجه مناسبی بگیرند زیرا زمان زیادی را از دست نداده‌اند و می‌توانند با درس خواندن برنامه‌ریزی شده این فاصله را جبران كنند.

3 - آیا شركت در كنكورهای آزمایشی مفید است و هدف از شركت در این كنكورها چیست؟
مفید بودن كنكورهای آزمایشی امری واضح است و نیاز به تاكید ندارد اما نكته مهم درباره این قبیل آزمون‌ها این است كه بعد از هر امتحان اشكالات خود را در بیاوریم و آنها را مرور كنیم تا دیگر این اشتباهات را تكرار نكنیم

4 - داوطلبان رشته تجربی باید به چه درس‌هایی بیشتر توجه كنند و چه روشی در پیش بگیرند؟
با توجه به ضرایب دروس مختلف می‌توان گفت كه زیست و شیمی از اهمیت بیشتری نسبت به بقیه دروس برخوردارند و باید روی این دو درس تسلط بیشتری داشت. بین دو درس ریاضی و فیزیك نیز باید فیزیك را بیشتر مطالعه كرد زیرا داوطلبان تجربی درس ریاضی را خوب نمی‌زنند و به همین خاطر شما باید درس فیزیك را با درصد بالایی بزنید تا بتوانید رتبه خوبی به‌دست آورید و البته در میان درس‌های عمومی باید به عربی توجه بیشتری كرد.

5 - نظر شما در مورد كیفیت آزمون‌های گزینه 2 چیست؟
به نظر، آزمون‌های گزینه 2 از كیفیت بهتری نسبت به بقیه موسسات برخوردار بود و سوالاتی نزدیكتر به سوالات كنكور سراسری داشت و به خصوص سوالات اختصاصی آن از سطح بالا و خیلی خوبی برخوردار بود و محك مناسبی محسوب می‌شد.

6 - آیا شما در درس‌هایتان خلاصه‌نویسی داشتید و آیا توصیه به این كار می‌كنید؟
در تعداد كمی از درس‌ها این كار را كردم چون به‌خاطر نوع درس خواندنم چندان استفاده‌ای از این روش نمی‌كردم. خلاصه‌نویسی بستگی به سبك درس خواندن دانش‌آموز دارد و می‌تواند برای او بسیار مفید باشد. دانش‌آموز باید ببیند كه آیا این كار برایش مفید است یا نه و اگر آن را مناسب تشخیص داد حتما درس‌هایش را خلاصه‌نویسی كند.

7- مهمترین عاملی كه در موفقیت شما نقش داشت كدام است؟
خواندن كامل درس‌ها و تسلط كافی به آنها به‌طوری كه مدتی قبل از كنكور همه منابع را دوره كرده بودم و آمادگی كامل را برای كنكور داشتم، روز كنكور با آرامش سر جلسه رفتم و با تسلط كامل بر دروس توانستم نتیجه بسیار خوبی بگیرم.

8- اگر دوباره در كنكور شركت كنید چه اشتباهی را انجام نمی‌دهید؟
وقت خودم را سر خواندن متن‌های دروس ادبیات تلف نمی‌كردم و فقط زبان فارسی، املا و تاریخ ادبیات می‌خواندم چون این كار وقت خیلی زیادی از من گرفت و همچنین به جای زدن چندین كتاب تست در هر درس یك كتاب تست خوب می‌گرفتم و همان كتاب را كامل می‌زدم و چند بار تكرار می‌كردم و دیگر وقت خود را سر كتاب‌های دیگر تلف نمی‌كردم.

9 - نقش خانواده را در موفقیت خود چقدر می‌دانید و به‌طور كلی خانواده‌ها باید با كنكوری‌ها چگونه برخورد كنند؟
نقش خانواده در موفقیت من و همه بسیار مهم بود. خانواده باید در طول كنكور به فرزندان خود آرامش بدهند و با آماده كردن فضای خانه برای درس خواندن زمینه را برای موفقیت آنها فراهم كنند.

10- در طول دوران كنكور چه تفریحاتی داشتید؟ آیا به سینما می‌رفتید؟ آخرین فیلمی كه دیدید چه بود؟
من قبل از كنكور آدم خوشگذرانی بودم و تفریحات بسیاری داشتم اما از یكسال قبل كنكور به تدریج از تفریحاتم كم كردم به‌طوری كه در سال كنكور اصلا به اینترنت نرفتم و سعی كردم روی درس تمركز كنم. البته من علاقه چندانی به سینما رفتن نداشتم ولی در طی سال كنكور هفته‌ای یك فیلم می‌دیدم و پارسال تقریبا اكثر فیلم‌های روز را دیدم.

11- در طول كنكور آیا ورزش می‌كردید؟ این ورزش چه تاثیری در كنكور شما داشت؟
بله، من در هر زنگ تفریح با دوستانم بسكتبال بازی می‌كردم و از ورزش نیز غافل نبودم به‌طور كلی ورزش روحیه آدم را بالا می‌برد و باعث می‌شود كه نا‌امیدی دیر به سراغ آدم بیاید و آدم با روحیه بیشتری به كار خود ادامه دهد البته باید توجه داشت كه ورزش‌ نباید بیش از اندازه باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 229
  • بازدید سال : 992
  • بازدید کلی : 90,921
  • کدهای اختصاصی